Каталог матеріалів

Календарно-тематичне планування уроків зарубіжної літератури для 6 класу за авторами підручника Н. Міляновська (2023)

№ уроку

Дата

уроку

Тема уроку

Примітки

І семестр

Вступ. Художня література і мистецтво

1.

 

Специфіка художньої літератури як виду мистецтва, її подібність і відмінність від інших видів мистецтва.

 

2.

 

Художній образ, особливості його сприйняття. Роль перекладачів у залученні українських читачів до скарбниці світової літератури.

 

Міфи на всі часи

3.

 

Поняття про міф, його відмінності від казки та легенди.

 

4.

 

Грецькі міфи. Міф про Прометея.

 

5.

 

Найвідоміші міфологічні образи, сюжети, мотиви Стародавньої Греції. Міф про Геракла

 

6.

 

Дедал і Ікар. Нарцис. Орфей і Еврідіка.

 

7.

 

РМ (п). Складання стислого плану до прочитаного міфу.

 

8.

 

Діагностувальна робота № 1 (Тестові та творчі завдання)

 

Пригоди і фантастика

9.

 

Жуль Верн. «П’ятнадцятирічний капітан». Тема духовного випробування людини.

 

10.

 

Образ Діка Сенда, мужність і людяність героя.

 

11.

 

РМ(у). Дік Сенд і його друзі. Складання плану на основі вчинків героя. Коротка розповідь за планом.

 

12.

 

Дік Сенд і Негоро. Проблема рабства в романі.

 

13.

 

Образи природи та ідея її пізнання у творі.

 

14.

 

ПЧ. Данієль Дефо Життя й незвичайні та дивовижні пригоди Робінзона Крузо

 

15.

 

Чарльз Дікенс (1812–1870). «Різдвяна пісня в прозі». Подорож Скруджа у часі й просторі.

 

16.

 

Динаміка його образу, причини духовного переродження. Реальні та фантастичні елементи в сюжеті повісті.

 

17.

 

Значення образу Різдва. у творі. Ознаки фольклору (казки, пісні).

 

18.

 

Микола Васильович Гоголь (1809–1852). «Ніч перед Різдвом».

 

19.

 

Тема кохання. Образи Оксани і Вакули.

 

20.

 

Елементи фольклору (традиційні образи – відьма, чорт, місяць та ін.; різдвяні символи; елементи казки).

 

21.

 

Астрід Анна Емілія Ліндґрен (1907– 2002). «Міо, мій Міо».Доля хлопчика Буссе та його мрії, що допомагають здолати життєві негаразди й самотність.

 

22.

 

Чарівний світ і казкові образи твору. Перемога юного лицаря Міо (Буссе) над злими чарами.

 

23.

 

Друзі, сили добра, персонажі зі світу природи, які допомагають головному героєві. Віра в перемогу дружби та людяності у творі.

 

24.

 

Діагностувальна робота №2. (Тестові та творчі завдання)

 

Не здаватися в життєвих випробуваннях

25.

 

Джек Лондон (1876–1916). «Жага до життя». Самовладання, воля до життя головного героя оповідання Дж. Лондона, його мужність у сутичках із суворою природою та життєвими обставинами.

 

26.

 

Збереження моральних переконань у моменти смертельної небезпеки. Роль пейзажних і портретних замальовок у відтворенні внутрішнього стану головного героя.

 

27.

 

Проблеми зрадництва та духовної стійкості у творі.

 

28.

 

Анна Ґавальда (нар. 1970). «35 кіло надії». Теми школи, родини, життєвого покликання особистості.

 

29.

 

Ґрегуар Дюбоск на шляху дорослішання (болісне переживання самотності й нерозуміння з боку інших, пошук власної духовної сутності та улюбленої справи).

 

30.

 

Образ дідуся Леона як моральний приклад і опора для хлопчика. Відкритий фінал повісті.

 

31.

 

Міхаель Андреас Гельмут Енде (1929–1995). «Джим Ґудзик і машиніст Лукас». Теми дружби, взаємодопомоги, поваги до представників різних рас, націй, національностей, народів.

 

32.

 

Образи Джима Ґудзика та Лукаса як позитивних казкових героїв, які сміливо вступають у боротьбу зі злом і насильством.

 

33.

 

Роль фантастики у творі. Елементи казки. Моральні цінності, що утверджуються у творі.

 

34.

 

ПЧ. Клаус Гаґеруп. Маркус і Діана: світло Сіріуса.

 

35.

 

Діагностувальна робота №3. Твір.

 

ІІ семестр

Барви світової поезії

36.

 

Мацуо Басьо (1644–1694). Хайку. Відображення японських уявлень про красу в поезії митця. Лаконізм форми та широта художнього змісту хайку.

 

37.

 

Зображення станів природи в ліриці М. Басьо. Роль художньої деталі. Підтекст.

 

38.

 

РМ (п) Створення власних хайку за принципами художнього паралелізму та асоціацій

 

39.

 

Роберт Бернс (1759–1796). «Моє серце в верховині...».

 

40.

 

Ідея любові до батьківщини у вірші Р. Бернса. Антитеза (рідний край – чужина). Елементи фольклору (традиційні образи, постійні епітети, повтори та ін.).

 

41.

 

Генрі Лонгфелло (1807–1882). «Пісня про Гайавату» («Люлька згоди»). Міфи північноамериканських індіанців та їхнє втілення в поемі «Пісня про Гайавату».

 

42.

 

Елементи фольклору у творі (пісні, казки, легенди). Образ Гайавати. Ідеї миру, національного єднання,

відданого служіння народові.

 

43.

 

Діагностувальна робота №4. (Тестові та творчі завдання)

 

Замислюємося про майбутнє

44.

 

Рей Дуглас Бредбері (1920–2012). «Усмішка». Проблема руйнування духовних цінностей в оповіданні «Усмішка».

 

45.

 

Образ Тома, його розвиток під впливом подій, мимовільним учасником яких він стає.

 

46.

 

Значення образу Джоконди для розкриття авторського задуму. Ідея особистої відповідальності у творі. Віра автора в силу мистецтва, яке здатне врятувати душу людини та світ.

 

47.

 

Роберт Шеклі (1928–2005). «Запах думок». Фантастичний світ оповідання.

 

48.

 

 Духовне й фізичне випробування головного героя (Кліві).

 

49.

 

Уславлення могутності, розуму та інтуїції людини, її здатності не схилятися в екстремальних ситуаціях.

 

50.

 

РМ (у) Складання власного фантастичного оповідання.

 

51.

 

Діагностувальна робота №5. (Тестові та творчі завдання)

 

52.

 

Види художніх образів у прочитаних художніх текстах і медіатекстах. Актуальна проблематика класичних і сучасних творів.