Каталог матеріалів

Календарно-тематичне планування уроків зарубіжної літератури для 7 класу за авторами підручника Н. Міляновська, Е. Міляновський

№ уроку

Дата

уроку

Тема уроку

Примітки

І семестр

Вступ. Роль художнього перекладу в сучасну добу

 1  

Оригінал і переклад. Види перекладів. Видатні українські перекладачі.

 

Герої та героїні балад

 2  

Балада як жанр усної народної творчості. Характерні ознаки балади. Англійська балада «Як Робін Гуд став розбійником».

 
 3  

Ідеї свободи й служіння народові в баладах про Робіна Гуда. Образи народного захисника Робіна Гуда і його ворогів.

 
 4  

Літературна балада та її ознаки. Йоганн Крістоф Фрідріх Шиллер (1759–1805). «Рукавичка». Випробування головного героя балади.

 
 5  

Образ справжнього лицаря, оспівування мужності, відваги, людської гідності.

 
 6  

Узагальнення вивченого. Діагностувальна робота №1. Тести або інші види завдань.

 

Лицарство в літературі

 7  

В. Скотт – засновник історичного роману. Історія і художній вимисел у романі «Айвенго».

 
 8  

Утілення в образі Айвенго кодексу лицаря, художні засоби створення образу

 
 9  

Зіткнення добра, краси й справедливості із жорстокістю і підступністю.

 
 10  

РМ №1 (у) Порівняльна характеристика персонажів Головні образи роману. Образи Бріана де Буагильбера, принца Джона, Фрон де Бефа, Моріса де Брасі, Ровени, Ребекки.

 
 11  

Історичний колорит твору та засоби його створення.

 
 12  

Узагальнення вивченого. Діагностувальна робота №2. Тести або інші види завдань.

 

Пам’ятаємо про минуле

 13  

Друга світова війна у європейській поезії:

К. І. Галчинський (1905–1953) «Пісня про солдатів з Вестерплятте», «Лист із полону»

 
 14  

Відображення антигуманної сутності війни у віршах. Ідеї збереження життя та людських цінностей попри трагічні обставини.

 
 15  

Джон Бойн (народ. 1971). «Хлопчик у смугастій піжамі». Зображення Другої світової війни крізь долі дітей і дорослих. Теми нацизму та Голокосту в повісті.

 
 16  

Образи дітей (німецький хлопчик Бруно, єврейський хлопчик Шмуль), їхня дружба і взаємодопомога.

 
 17  

Ідея рівності представників різних рас, націй, національностей і народів у творі. Трагічний фінал як відображення злочинів фашизму.

 
 18  

Діагностувальна робота №3 Твір на тему «Теми нацизму та Голокосту і образи дітей в повісті Джона Бойна «Хлопчик у смугастій піжамі».

 

Сила дружби і кохання

 19  

О. Генрі – майстер новели. Моральні цінності в новелі «Дари волхвів».

 
 20  

Біблійні мотиви у творі. Роль художньої деталі.

 
 21  

Новела «Останній листок» – гімн людині, що здатна на самопожертву заради ближнього.

 
 22  

Специфіка розкриття образу Бермана. Образи дівчат, їхня динаміка (Сью, Джонсі).

 
 23  

Вірші зарубіжних поетів про дружбу і кохання: Р. Бернс (1759–1796) «Моя любов…»

 
 24  

Г. Гейне (1797–1856) «Коли настав чудовий май...». Поетизація високого почуття кохання, розкриття у віршах його впливу на людину

 
 25  

Урок виразного читання поезій

 
 26  

РМ №2 (п) Твір на тему «Сила дружби і кохання в житті людини» ( за прочитаними текстами)

 
 27  

Узагальнення вивченого. Діагностувальна робота №4. Тести або інші види завдань.

 

Розслідуємо детективні історії

 28  

Детективна література. Її характерні особливості. Різновиди детективів. Едгар Аллан По (1809–1849).«Золотий жук». Захопливий сюжет твору «Золотий жук».

 
 29  

Особливості композиційної будови твору – «розповідь у розповіді», її художнє значення (поєднання різних поглядів, створення емоційної напруги, таємничої атмосфери та ін.).

 
 30  

Образи Вільяма Леграна, Джупітера, оповідача.

 
 31  

Артур Конан Дойл (1859–1930). Оповідання про Шерлока Холмса. «Пістрява стрічка».

 
 32  

Особливості сюжету і композиції оповідань про Шерлока Холмса. Шерлок Холмс як безпосередній учасник розв’язання сімейного конфлікту в оповіданні «Пістрява стрічка».

 
 33  

Сутність «дедуктивного методу» Шерлока Холмса, утвердження в його образі сили інтелекту і моральних якостей.

 
 34  

ПЧ 1. «Спілка Рудих» Доктор Ватсон як оповідач. Різні точки зору на події як художній прийом створення атмосфери таємничості

 
 35  

Узагальнення вивченого. Діагностувальна робота №5. Тести або інші види завдань.

 

ІІ семестр

Особиста відповідальність

 36  

Антуан де Сент-Екзюпері (1900 – 1944). «Маленький принц». Алегоричні образи та ситуації.

 
 37  

Людські взаємини, моральні цінності в казці-притчі «Маленький принц».

 
 38  

Маленький принц у ставленні до своєї планети, троянди, лиса та ін. Риси людей у казкових персонажах твору. Філософський зміст твору.

 
 39  

Рюноске Акутаґава (1892–1927). «Павутинка». Утілення ідеї моральної відповідальності в новелі «Павутинка».

 
 40  

Філософський зміст твору. Підтекст. Художні образи новели (Будда, Кандата). Символічні образи природи в новелі «Павутинка».

 
 41  

Узагальнення вивченого. Діагностувальна робота №6. Тести або інші види завдань.

 

Сутність людини

 42  

Айзек Азімов (1920 –1992). «Фах». Роздуми про майбутнє людини й людства.

 
 43  

Образ Джорджа Плейтена. Проблема духовної реалізації людини.

 
 44  

Розуміння сутності культури й освіти,

призначення людини в сучасному світі.

 
 45  

РМ №3 (у). Фанфік. Продовження твору. Освіта майбутнього.

 
 46  

Ніл Річард Мак-Кіннон Ґейман (нар. 1960). «Кораліна». Проблеми родинних стосунків, пошуку свого єства, самооцінки.

 
 47  

Казкові пригоди дівчинки Кораліни у фантастичному світі з іншими «татом» і «мамою».

 
 48  

Випробування та відкриття Кораліни.

 
 49  

ПЧ 2. Ролінґ Дж. «Гаррі Поттер і келих вогню»

 
 50  

РМ №4 (п). Відгук на твір сучасної фантастичної літератури або літератури фентезі у вільній формі.

 
 51  

Узагальнення вивченого. Діагностувальна робота №7. Тести або інші види завдань.

 

Підсумки

 52  

Актуальні теми і проблеми у творах класичної і сучасної літератури, прочитаних протягом навчального року. Образи улюблених героїв та героїнь художніх текстів/медіатекстів.